Alchymisti od nepamäti snívali o elixíre večnej mladosti … Je to iba mýtus ? Alebo naozaj dokážeme predchádzať vzniku vrások ?

Odpoveď znie áno, tvorbu vrások vieme ovplyvniť a predchádzať jej

Ak na to ideme holistickou cestou (celostný pohľad na telo)-  začneme stravou, pokračujeme odporúčanou kozmetikou a kozmetickými ošetreniami a na záver pridáme psychohygienu.

Strava

Vrásky sú výsledkom povrchových a štrukturálnych nerovnomerností pleti, ktoré vo veľkej miere ovplyvňuje výmena živín, prísun a dostatok minerálov, vitamínov a vody.

Vznik vrások podporuje :

  • strata stavebných zložiek pokožky- kolagénu a elastínu. Po 30-tom roku života človeka začína produkcia kolagénu klesať o 1 – 2% ročne.  Okolo 40-ky strácame 10-20% nášho kolagénu. 
  • strata vody – prirodzeným starnutím sa znižuje obsah vody v koži. U dospelého človeka predstavuje voda 2/3 jeho hmotnosti , v neskoršom veku už len 1/2 hmotnosti
  • premnožením voľných radikálov, ktoré odbúravajú kolagén  zodpovedný za pružnosť a zvlhčenie pokožky

Ako naštartovať tvorbu kolagénu ?

Naše telo dokáže produkovať kolagén z aminokyselín, ktoré konzumujeme prostredníctvom jedlaAk túžite po hladkej pleti bez vrások, vo Vašom jedálničku by nemalo chýbať 7  potravín, ktoré podporujú tvorbu kolagénu :

  • Vývar z kostí – hovädzí vývar je  bohatý na kolagén typu I, vynikajúci pre zdravie kože. Morčací a kurací vývar je bohatý na obsah kolagénu typu II, ktorý je užitočný pre zdravie kĺbov a kostí.
  • Goji berrie – môžete jesť ako snack či použiť do smoothie.
  • Čučoriedky – sú bohaté na flavonoidy, reservatol, ktorý sa mimochodom nachádza aj červenom víne.
  • Kyslá kapusta – zdroj prírodných probiotík, ktoré podporujú vstrebávanie vitamínu C, železa, zinku, vitamínu B12.
  • Listová zelenina ako špenát, ľadový alebo rímsky šalát – ideálne ako príloha alebo ako príloha do smoothie. Všetky zelené rastlinné potraviny obsahujú chlorofyl, ktorý podporuje tvorbu kolagénu.  Chlorofyl má silný antioxidačný účinok a tak bojuje proti voľným radikálom a UV poškodeniu zodpovednému za predčasné starnutie.
  • Zelený čaj – 2 až 4 šálky kvalitného čaju dodajú pokožke antioxidanty a pritizápalové látky = regenerácia kolagénu a úbytok vrások.
  • 70% horká čokoláda – silný antioxidant, ktorý zabraňuje deštrukcii kolagénu.

Kozmetika a jej účinné zložky pre anti-aging

Nadmerné vystavovaniu pleti slnečnému žiareniu urýchľuje starnutie pleti tzv. fotoaging. Pri nechránenom a častom slnení môže Vaša pleť v 30-ke vyzerať ako keby ste mali 40. Objavujú sa pehy, malé cievky sa rozširujú na miestach pôsobenia slnka, vrásky sa prehlbujú. V kozmetických produktoch je nevyhnutný UV A/B faktor, ktorý chráni pleť pred škodlivými lúčmi, vitamín C, vitamín A, séra na mieru.

Najdôležitejšie vitamíny pre pleť:

  • Vitamín C je dôležité užívať vnútorne aj vonkajšie, pretože je potrebný pre tvorbu kolagénu. Nájdeme ho pod názvom: kyselina L-askorbová, askorbyl palmitát alebo askorbyl fosfát. Vitamín C je v každom ovocí a zelenine. Do stravy ho pridávajte v menších dávkach, no s každým denným jedlom. Najlepšie zdroje: • jahody • černice • brokolica • paradajky • paprika.
  • Vitamín A (retinol)reguluje rast nových a odlupovanie odumretých buniek. Pri nedostatku vitamínu A dochádza k nadmernému olupovaniu pokožky a jej suchosti. Pri nadmernom používaní sa naopak stáva pleť precitlivelou. Najviac vitamínu A obsahuje hovädzie mäso, batáty-sladké zemiaky, kapusta či marhule.
  • Vitamín E existuje v rôznych formách, najúčinnejší je alfa-tokoferol, ktorý chráni bunkové štruktúry a nenasýtené mastné kyseliny. Najväčší výskyt je v olejoch lisovaných za studena. Predávkovanie vitamínom E spôsobuje naopak priveľkú aktivitu voľných radikálov v tele.

Aktívne látky v kozmetických produktoch :

  • Bielkoviny: kolagén, elastín, keratín
  • Glykoproteíny: kyselina hyalurónová
  • Biologicky aktívne látky: peptidy, rastové faktory, kmeňové bunky – ich účinkom je podporovať tvorbu kolagénu a elastínu a hydratovať pleť
  • Ovocné AHA kyseliny – ich cieľom je viazať vodu, hydratovať, zmäkčovať a tým dochádza k ľahšiemu zbavovaniu sa zrohovatelých buniek vrchnej vrstvy pokožky. V domácom prostredí sa neodporúča experimentovať s kyselinami nakoľko môže dôjsť až k popáleninám a jazvám. Kyseliny sa môžu používať len vo veľmi nízkych koncentráciách v produktoch určených na domácu starostlivosť. Treba si uvedomiť, že kyseliny môžu zvýšiť citlivosť na slnečné žiarenie a podráždiť citlivú pleť, preto sa neodporúča používať produkty na domáce použitie bez predchádzajúceho odborného poučenia. V kozmetike sa používajú najčastejšie v kombinácii s kozmetickými úkonmi na riešenie: mastnej a aknóznej pleti, pri nadmernej pigmentácii, zmenšení pórov či omladení pleti.

Niekto potrebuje peptidy, niekto sérum s rastovými faktormi. Ideálne je dať si otestovať aktuálny stav pleti a nechať si poradiť odborníkom – odporúčame analýzu pleti Dermalogica FaceMapping . Pleť, ktorá bola kedysi mastná, či zmiešaná, môže časom zmeniť štruktúru na pleť suchú, či predčasne starnúcu.

TOP anti-age kozmetické ošetrenia:

Psychohygiena a podporné anti-age aktivity

  1. Pozitívna myseľ – vaše myšlienky odrážajú váš výraz v tvári, šťastné myšlienky produkujú šťastné chemické procesy v tele.
  2. Spánok – ako prirodzený „liek“, pomáha regenerovať, liečiť, detoxikovať, aktivuje sa imunitný systém, rovnako sa regeneruje aj myseľ a pripravuje na ďalší deň.
  3. Hydratácia –  Pitný režim je veľmi dôležitý. Ideálna je pramenistá, alebo alkalická voda.
  4. Zdravé tuky – kokosový olej, olivový olej, orechy, avokádo, rôznofarebná zelenina.
  5. Pohyb – denný pohyb pomáha rozprúdiť lymfu, podporuje metabolizmus a bunkovú regeneráciu, vyplavuje zdravé hormóny šťastia – endorfíny.
  6. Detox – v prvom rade treba zastaviť alebo redukovať zdroj toxínov zo vzduchu, vody, jedlom. Ideálne je konzumovať kvalitné lokálne potraviny, čistú pitnú vodu, rôznym spôsobom detoxikovať: infračervená sauna, lymfomasáž, detoxikácia tela pokožky suchým pílingom a pod.
  7. Detox pečene (pečeň=filtrovací orgán) napr. účinným detoxikačným nápojom z mrkvy, červenej repy, uhorky.
  8. Hormonálna rovnováha – dôležitá je redukcia stresu, zvýšiť príjem omega 3.
  9. Kyselina hyaluronová – aktívne  zvonku a vnútorne hydratovať, vnútorne – odporúčame mäsový vývar ako zdroj HA.
  10. Vitamín C – vnútorne aj navonok.

Zdroj: Top 10 podľa Dr.Leigh Connealy

Previous

Čo viete / neviete o pigmentových škvrnách ?

Jarný detox pleti

Next

Vložiť komentár

Item added to cart.
0 items - 0.00