9 tipov pre lepšie zdravie

1. JEDZTE ČERSTVÉ potraviny kedykoľvek je to možné a jedzte čo najpestrejšie variácie farieb a chutí, ako sa len dá. Snažte sa zjesť aspoň 10 rôznych potravín denne: napr. ovsené vločky, orechy a semienka s banánom a mliekom na raňajky; tuniak, syr alebo kurací šalát so zelenými fazuľkami a paradajkami na obed; a ryby, zemiaky, mrkvu, brokolicu a hrášok na večeru. Takto pokryjete až 12 rôznych potravín, ktoré Vám poskytnú naozaj širokú škálu živín.

2. JEDLO DôKLADNE POŽUJTE – toto je prvá fáza trávenia. Potraviny, ktoré nie sú rozžuté správne, sa omnoho dlhšie    trávia.  Mnohé zo symptómov sa často zmiernia už tým, e sa jedlo pred tým, ako sa prehltne, dôkladne rozžuje.

3. PITE NAJMENEJ 1 až 2 LITRE VODY DENNE – môže to byť aj vo forme ľahkých zeleninových džúsov a ovocných štiav. Ovocné a bylinkové čaje sú tiež výbornou alternatívou, prípadne skúste obmenu – teplý nápoj y prevarenej vody s plátkom citréna alebo mäty. Vyhýbajte sa káve a čiernemu čaju – sú to diuretiká. Zvyšujú hladinu vody, ktorá sa odbúra z nášho tela spoločne s minerálmi a vitamínmi.

4. Dajte si tú námahu a spíšte zoznam všetkého, čo ste zjedli a vypili V PRIEBEHU 5 dní. Spočítajte, koľko druhov potravín jete a zistíte, či je medzi nimi aj nejaká „zvyková“ potravina. Práve tie sú častou príčinou problémov. Ak pravidelne konzumujete tie isté potraviny, skúste trochu spestriť Váš jedálniček.

5. VYHÝBAJTE SA  spáleným, opečeným a vyprážaným pokrmom, hydrogenizovaným rastlinným tukkom a nadmernému množstvu živočísnych tukov. Spálené jedlá obsahujú voľné radikály, ktoré poškodzujú naše bunky. Aby ste minimalizovali tieto škody, potrebujete veľa antioxidantov, ktoré sa nachádzajú napr. v červenom víne, zelenine a ovocí.

6. OBMEDZTE príjem cukru, potravín spracovaných chemickými prísadami, minimalizujte príjem alkoholu, čierneho čaju. Niekedy má človek potrebu dať si rýchle „fast food“ občerstvenie, avšak takáto strava by sa určite nemala stať pravidelnou súčasťou Vášho jedálnička.

7. POCHUTNAJTE SI na malom množstve orieškov a semiačok, aby ste pre seba denne zabezpečili esenciálne mastné kyseliny. Trikrát do týždňa jedzte mastné ryby a na prípravu šalátov vyskúšajte rôzne za studena lisované oleje (tekvicový olej, olej z vlašských orechov, či z ľanových semien)

8. Uistite sa, že Vaše telo má dostatočný príjem VLÁKNINY A VODY, čim sa zabezpečí správna funkcia Vašich čriev. Denný pohyb čriev je prospešný.

9. PRAVIDELNE CVIČTE –  50% zdravia je pravidelný pohyb a ďalších 50% je o prístupe k stravovaniu. Cvičením si udržiavate kĺby, funkciu kardiovaskulárneho systému a zvyšujete intenzitu spaľovania tukov.

Zdroj: Food Detective

Previous

Ako súvisí zdravie Vašej pleti s črevnou mikroflórou ?

Potravinová intolerancia nie je alergia na jedlo …

Next

Vložiť komentár

Item added to cart.
0 items - 0.00